انجمن های حرفه ای و مقررات حقوقی
نوشته شده توسط : لوکس

وکیل ملکی در مشهد

مجوز اجباری و عضویت در سازمانهای حرفه ای

در برخی حوزه های قضایی ، یا قوه قضائیه یا وزارت دادگستری مستقیماً بر پذیرش ، صدور مجوز و تنظیم وکلا نظارت می کنند.

سایر حوزه های قضایی ، طبق اساسنامه ، سنت یا حکم دادگاه ، چنین اختیاراتی را به یک انجمن حرفه ای اعطا کرده است که همه وکلا باید به آن تعلق داشته باشند. در ایالات متحده ، چنین انجمن هایی به عنوان انجمن های وکلای اجباری ، یکپارچه یا متحد شناخته می شوند. در کشورهای مشترک المنافع ، سازمان های مشابه به عنوان مهمانسرای دادگاه ، شوراهای وکلا یا انجمن های حقوقی شناخته می شوند. در کشورهای دارای حقوق مدنی ، سازمانهای قابل مقایسه به نامهای وکالت مدافعان، اتاقهای وکلای مدافعان، کالجهای وکلا، دانشکده های وکالت یا نامهای مشابه شناخته می شوند. به طور کلی ، یک غیر عضو که در حال انجام وکالت است ممکن است مسئول جرم اعمال غیر مجاز وکالت باشد.

در کشورهای کامن لا با مشاغل حقوقی تقسیم شده ، وکلا به طور سنتی به شورای وکلا (یا مهمانسرای دادگاه) و وکلای دادگستری به جامعه حقوق تعلق دارند. در جهان انگلیسی زبان ، بزرگترین انجمن حرفه ای وکلا ، وکالت ایالتی کالیفرنیا با 230،000 عضو است.

برخی از کشورها وکلا را در سطح ملی پذیرفته و تنظیم می کنند ، به طوری که یک وکیل ، پس از مجوز ، می تواند در هر دادگاهی در سرزمین دعوا کند. این امر در کشورهای کوچک مانند نیوزلند ، ژاپن و بلژیک متداول است. دیگران به ویژه دولتهایی که دارای دولت فدرال هستند ، تمایل به تنظیم وکلا در سطح ایالتی یا استانی دارند. این امر در ایالات متحده، کانادا، استرالیا  و سوئیس به همین صورت است. برزیل شناخته شده ترین دولت فدرال است که وکلا را در سطح ملی تنظیم می کند.





:: برچسب‌ها: وکیل ملکی در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: